La Flama del Canigó encén la Revetlla de Sant Joan del Palau d'Anglesola
Sant Joan, Festa Nacional dels Països Catalans

Enllaç a l’àlbum La Flama del Canigó 2026 al Palau d’Anglesola
Ahir el Palau d’Anglesola va celebrar la Revetlla de Sant Joan, Festa Nacional dels Països Catalans, amb una bona participació i un ambient festiu.
A les 20.00 h, la flama del Canigó va arribar als jardins de la Ca Cileta, on va ser rebuda per veïns i residents i on es va llegir el Manifest per part dels hereus i pubilles i gaudir de la música dels grallers. Tot seguit, la flama va recórrer els carrers de la vila amb bicicleta o corrent, en un trajecte animat pels relleus de l’alumnat de 6è.
A les 21.00 h, la flama va fer entrada vora el pavelló poliesportiu. Allà es va dur a terme la lectura del Manifest, amb la participació dels hereus i les pubilles, seguida del Cant dels Segadors interpretat pels grallers del Palau. L’acte va culminar amb l’encesa de la foguera popular, un dels moments més esperats de la vetllada.
A partir de les 21.30 h, va tenir lloc el sopar de germanor al Poli Bar, que va reunir famílies i amics en un ambient distès. La nit va continuar amb música en directe del cantautor Luca Menini, que va amenitzar la revetlla fins ben entrada la nit.
Durant la celebració i fins a les dues de la matinada els palauanglesolins han pogut participar en la votació dels hereus i pubilles 2026/27 a través de l’aplicació de l’eAgora.

El missatge de l’edició 2026, escrit per Ramon Torra i Orra:
Benvolguts i benvolgudes,
L’any 1966, ara fa seixanta anys, la Flama del Canigó va travessar per primera vegada el pas fronterer de Coll d’Ares, esdevenint un símbol potent d’unió entre la Catalunya del Nord i el Principat i, alhora, un gest carregat de compromís en temps difícils, que vaig tenir l’honor de viure en primera persona.
Aquell impuls, nascut amb convicció i esperança, ha perdurat fins avui com una expressió viva de la nostra llengua, de la nostra cultura i de la nostra identitat.
Amb els anys, la Flama s’ha expandit gràcies a l’esforç de les moltes entitats, els equips de foc i les persones, que n’heu sabut mantenir viu el sentit i la continuïtat, fent possible que hagi esdevingut un referent compartit que uneix els Països Catalans.
En aquest any de commemoracions, la Flama també ens convida a recordar figures cabdals de la nostra història, com Antoni Gaudí i Joan Alcover, en el centenari de la seva mort, així com Pau Casals, en els cent cinquanta anys del seu naixement, entre altres, els quals han projectat al món el nostre patrimoni intel·lectual i cultural.
Us animo a continuar engrandint la Flama amb l’esperit del Canigó i de Mn. Cinto Verdaguer, a portar-la a nous indrets i a reforçar la nostra tradició ancestral de l’encesa de les fogueres de Sant Joan.
És un llegat que cal transmetre amb fermesa als nostres joves perquè en garanteixin el futur i, alhora, afavorir també la participació de les persones nouvingudes i de cultures diverses, que formen part del nostre present col·lectiu.
Que la Flama ens continuï esperonant amb força i determinació en la defensa dels nostres ideals i dels nostres drets nacionals com a poble.
De Salses a Guardamar i de Fraga a Maó, passant per l’Alguer.
Visca la Flama del Canigó!
Visquin els Focs de Sant Joan!
Visquin els Països Catalans!
Ramon Torra i Orra
